DKNY – představení a historie značky

Milé dámy 🙂

je nám velkým potěšením přivítat v naší Fantasy rodině nový přírustek – spodní prádlo DKNY… Jedná se o poklady newyorské módní značky známé módní návrhářky Donny Karan.

Přinášíme Vám její precizní střihy, nadčasový elegantní design, úchvatné materiály, nejsoučasnější barvy, její ženskou sofistikovanost i rafinovanost…zkrátka zkuste s námi ochutnat kousek newyorského jara a nechte se fascinovat stejně jako my… 😉

Založeno 1985, New York, USA

Značka nese oficiální název Donna Karan New York – zkráceně DKNY. Založená byla známou módní návrhářkou Donnou Karan, která se narodila v roce 1948 v New Yorku. Její matka byla modelkou a otec obchodníkem s galanterií, takže jí móda byla snad osudem předurčena. Od dětství se věnovala kreslení návrhů a rozpoznávání druhů látek. Nebylo tedy překvapením, že začala studovat na prestižní návrhářské škole Parson’s Scool of Design a zároveň začala s první prací v oboru, a to jako asistentka návrhářky Anny Klein.

V roce 1971 již byla na pozici hlavní designérky, ale ani to jejím ambicím nestačilo. Roku 1985 zakládá za pomoci svého manžela Stevena Weisse vlastní značku nesoucí název Donna Karan New York. Právě duch tohoto velkoměsta jí byl největší inspirací. Na první zákazníky nemusela Donna čekat dlouho, její první kolekce se totiž stala okamžitě legendou ve světě módy a dokonce návrhářce přinesla ocenění Návrhářka roku. Obsahovala sedm základních kousků oblečení, které by měla mít každá žena ve svém šatníku.

Typickým se například stalo černé body, zavinovací sukně nebo kalhotový kostým. Jednoduché modely, které lze libovolně kombinovat, začaly rychle dobývat svět, a z ranných sedmi kousků v průběhu let vzniklo na 200 návrhů. Následně se Karan vrhla na cenově dostupnější řadu, již se zkratkou DKNY, nabízející módu pro současnou velkoměstskou ženu, která chce v každé životní situaci zůstat sama sebou a přitom vypadat stylově. Modely vyzařují ženskost a sebevědomí jak při každodenním spěchu, tak při slavnostních příležitostech. Přednostně jsou používány kvalitní přiléhavé látky, decentní barevnost a rafinované střihy, které poukazují na ženskou smyslnost a zároveň maskují případné nedokonalosti postavy. Toto zaměření se na luxusní, ale též funkční oblečení přineslo také své ovoce – Donna Karan se stala jednou z nejúspěšnějších konfekčních značek.

S rokem 1992 přišlo také rozšíření obzorů v podobě pánské kolekce. Módní královna ze Sedmé Avenue se inspirovala náměty mnoha mužů ze svého okolí, zároveň i svého muže, a na trh uvedla DKNY Men, nabízející společenské obleky i modely pro volný čas a sportování. I přes tento více než úspěšný vstup do módního světa, se ale ve firmě Donny Karan objevily finanční problémy a v roce 1996 společnost vstoupila na burzu. Zakoupena byla francouzským módním domem LVHM roku 2001, Donně Karan ale zůstalo hlavní slovo v udávání stylu značky. V tomto roce byla také představena řada DKNY Home, která nabízí klasické ložní prádlo a bytové doplňky a s ní i řada DKNY LIFE s moderním ložním prádlem. Sortiment byl navíc doplněn nejrůznějšími doplňky, kabelkami, obuví, kosmetickou řadou a parfémy. Dnes je Donna Karan New York neboli DKNY velmi známou, uznávanou a také cenově dostupnější značkou, kterou ráda nosí nejedna světová celebrita, stejně jako třeba vaše sousedka od vedle. Zakladatelka značky Donna Karan.

Spodní prádlo DKNY
4
Modrá v podání DKNY
5
Taška na záda DKNY
6
Červená v podání DKNY
7
DKNY z kolekce CC 2015
8